Lekcja j. polskiego metodą dramy
Klasa 3TLW na lekcji języka polskiego, na której omawiana była problematyka „Moralności pani Dulskiej” G. Zapolskiej, otrzymała zadanie przygotowania improwizacji dotyczącej przedstawienia scen z życia Dulskiej i jej rodziny. Uczniowie mogli dodać również sceny odnoszące się do realnych sytuacji z własnego życia i obserwacji dotyczących hipokryzji i zakłamania. Utrudnieniem przy tego typu technikach dramowych jest to, że podstawą jest tekst tworzony na gorąco, w trakcie rozwijającego się sporu i konfliktu z partnerem. Ale dla uczniów tej klasy nie było to nic trudnego. Błyskawicznie uzgodnili podział ról i przygotowali naprawdę świetną scenkę. I tak Michał Buras genialnie wcielił się w rolę obłudnej Dulskiej, Melę zagrała Laurencja Korona, a Hesię – Kamila Krawczyk. Zbyszka- kobieciarza perfekcyjnie odegrał Jurek Pietrasiewicz, Felicjana Dulskiego zaprezentował Krystian Kozieł, a w postać nieszczęśliwej Lokatorki wcieliła się Martyna Butczak. Uczniowie świetnie odegrali swoje role, czym wprawili mnie w zdumienie i podziw. Mieliśmy przy tym wiele śmiechu, ale co najważniejsze lekcja nie przebiegała sztampowo. Drama przecież w swej istocie jest zabawą, pozwala przekraczać granice wiedzy i czyni uczniów otwartymi oraz twórczymi.
Roma Rypson-Goluda