KOMUNIKAT
Uwaga!
Informujemy, że w dniu 20 czerwca 2025 r. szkoła będzie zamknięta. Prosimy o uwzględnienie tej informacji w swoich planach.
Za utrudnienia przepraszamy.
Dyrekcja szkoły.
Z wizytą w Warszawie, czyli „Spotkań z kulturą…”ciąg dalszy
Tym razem postanowiliśmy odwiedzić stolicę - jak zwykle bez pomocy biura turystycznego – opracowaliśmy plan naszej podróży. W środę 4.06.2025r. godzinie 5.24 z dworca PKP w Zielonej Górze rozpoczęliśmy wyprawę, celem były najważniejsze miejsca tego wyjątkowego miasta. Prosto z dworca centralnego udaliśmy się do Muzeum Historii Żydów Polskich na zajęcia edukacyjne PO DWÓCH STRONACH MURU GETTA i SPOTKANIA Z KULTURĄ ŻYDOWSKĄ. Po warsztatach samodzielnie mogliśmy poznawać trudną historię społeczności żydowskiej na ziemiach polskich od X wieku w nowoczesnym, interaktywnym muzeum POLIN. Tego samego dnia – po zainstalowaniu się w naszym hostelu Safestay – w samym sercu Starówki – wzięliśmy udział w trzygodzinnym amerykański musicalu „Wicked” z muzyką i tekstami piosenek Stephena Schwartza na Dużej scenie Teatru Muzycznego Roma. Warto pamiętać, że z liczbą blisko ośmiu tysięcy przedstawień „Wicked” znajduje się na 4. miejscu listy najdłużej prezentowanych na Broadwayu musicali wszech czasów. Fabuła musicalu inspirowana była książką Franka Bauma z 1900 roku „Czarnoksiężnik z krainy Oz”. Treść jest ponadczasowa - dotyczy dobra, zła, przyjaźni, miłości, władzy, wreszcie uleganiu manipulacjom. Nocny spacer ze spektaklu - po godzinie 22.00 – stał się świetną okazją do podziwiania Warszawy z feerią świateł i barw. Kolejny dzień rozpoczęliśmy od ważnego miejsca na kulturalnej mapie Europy - Muzeum Powstania Warszawskiego. Dwugodzinne oczekiwanie na wejście nie zniechęciło nas. To właśnie tu mieliśmy możliwość poznania kulis największej bitwy miejskiej w dziejach Polski – historii Warszawy 1944 oraz wysłuchania opowieści o wyjątkowych ludziach, ważnych wydarzeniach i obiektach. Już o godzinie 16.00 czekała nas kolejna przygoda – poznawanie Starego Miasta z przewodnikiem pasjonatem, z ogromną wiedzą i poczuciem humoru. Zaczęliśmy naszą wędrówkę od Kolumny Zygmunta II Wazy, poprzez m.in. Zamek Królewski wraz z Ogrodami, Stare Miasto, pomniki Małego Powstańca i Jana Kilińskiego. Po 18.00 czas już należał do nas – teraz każdy indywidualnie mógł odkrywać zakamarki starej i nowej Warszawy. Ostatni dzień rozpoczęliśmy od wyjątkowej atrakcji - podziwialiśmy panoramę Warszawy z wysokości 114 metrów, tarasu widokowego Pałacu Kultury i Nauki, potem relaksacyjny spacer po Łazienkach Królewskich dla chętnych, a na deser zakupy w galerii Złote Tarasy.
Jak zawsze wielkie podziękowania należą się nieocenionej pani Edycie Polewskiej, która dniami i nocami czuwała nad bezpieczeństwem naszej młodzieży oraz za cenne wskazówki i pomysły. Wycieczka stała się okazją do promowania aktywnego i twórczego wypoczynku wraz żywą lekcją historii o Polsce i Polakach.
Ewa Michalak oraz Paula Wacińska
wraz z klasami 2LA i 2LB
Obchody Dnia Godności Osób z Niepełnosprawnością
12 czerwca 2025 roku Zielona Góra stała się miejscem wyjątkowego święta – Dnia Godności Osób z Niepełnosprawnością. Wydarzenie to miało na celu podkreślenie wartości tolerancji, szacunku i równości wobec osób z niepełnosprawnościami. Uczniowie naszej szkoły, już nie po raz pierwszy, mieli zaszczyt uczestniczyć w organizacji tego dnia. Pomagaliśmy przy rozkładaniu namiotów, stoisk oraz krzeseł dla uczestników tego wydarzenia.
Następnie obchody rozpoczęły się od uroczystego marszu, który wyruszył spod pomnika Bachusa i zakończył się przed ratuszem. Wzięli w nim udział nasi uczniowie z innowacji wojskowej pod dowództwem opiekuna p. Marka Jakubowskiego, mieszkańcy miasta, osoby z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunowie. Przemarsz był nie tylko manifestacją solidarności, ale także wyrazem wspólnego dążenia do społeczeństwa opartego na wzajemnym szacunku i akceptacji.
Obchody Dnia Godności Osób z Niepełnosprawnością w Zielonej Górze były nie tylko okazją do wspólnego świętowania, ale także do refleksji nad codziennymi wyzwaniami, z jakimi borykają się osoby z niepełnosprawnościami. Dzięki m. in. zaangażowaniu uczniów naszej szkoły, wydarzenie to stało się przestrzenią do zrozumienia i budowania mostów między różnymi grupami społecznymi.
Roma Rypson-Goluda
Opiekun wolontariatu