Jolanta Jenek - pedagog szkolny
ORGANIZACJA PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO
p.200
(aktualizacja od 10 stycznia 2025 r.)
Dzień tygodnia |
Godziny dyżuru ogólnie |
w tym: zajęcia rewalidacyjne |
PONIEDZIAŁEK |
8:00 – 13:30 |
8:00 - 9:00 |
WTOREK |
8:30 – 13:30 |
- |
ŚRODA |
9:30 - 12:30 13:30 - 16:30 |
13:30 - 14:30 |
CZWARTEK |
8:00 - 14:30 |
8:00 - 9:00 9:30 - 11:30 13:30 - 14:30 |
PIĄTEK |
8:00 – 12:30 |
- |
Godzina dostępności dla uczniów i rodziców: środa 16:30 - 17:30 (p.200) |
✉ Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
☎
Zakres działań:
- diagnozowanie indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych uczniów,
- określanie przyczyn trudności uczniów w funkcjonowaniu i nauce
- diagnoza sytuacji wychowawczych w placówce w celu efektywnego rozwiązywania problemów uczniów, blokujących ich pełny udział w życiu szkoły,
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży
- podejmowanie i prowadzenie interwencji, a także działań mediacyjnych w sytuacjach kryzysowych,
- podejmowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów,
- udzielanie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb
- współpraca z nauczycielami i rodzicami w rozwijaniu możliwości, uzdolnień i predyspozycji indywidualnych uczniów,
- wsparcie wychowawców i nauczycieli w udzielaniu pomocy pedagogicznej, rozpoznawaniu możliwości psychofizycznych oraz potrzeb uczniów, określaniu źródeł niepowodzeń edukacyjnych uczniów, a także analizowaniu barier utrudniających mu funkcjonowanie w placówce.
- współpraca z instytucjami wspomagającymi pracę wychowawczą szkoły, m.in. poradniami specjalistycznymi, sądem rodzinnym, policją, ośrodkami interwencji kryzysowych.
Monika Panfil - pedagog specjalny
ORGANIZACJA PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO
p.302
godziny pracy:
- poniedziałek 10:00-14:00
- piątek 12:00-16:00
Pedagog specjalny ma realizować następujące zadania
Współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami. |
Współpraca ma dotyczyć: 1) rekomendowania dyrektorowi działań w zakresie zapewniania aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu przedszkola, szkoły i placówki oraz dostępności (według ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami) 2) prowadzeniu badań i działań diagnostycznych w związku z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia:
3) rozwiązywania problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów, 4) określania niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia; |
współpraca z zespołem mającym opracować IPET |
Współpraca dotyczy nie tylko opracowania, ale też realizacji programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Dotyczy to także zapewnienia pomocy psychologiczno-pedagogicznej. |
wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów |
Wsparcie ma dotyczyć:
|
udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej |
Dotyczy pomocy dla:
|
współpraca z innymi podmiotami |
Ma ona odbywać się w zależności od potrzeb. Pedagog specjalny będzie współpracował z:
|
przedstawianie propozycji radzie pedagogicznej |
Propozycje mają dotyczyć doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola, szkoły lub placówki w zakresie ww. zadań. |
- rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1594),
- rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 22 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2022 r. poz. 1593)