EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW
25.09.2020 obchodziliśmy w naszej szkole Europejski Dzień Języków. W programie przewidziano muzykę europejską wraz z kawiarenką ze smakołykami francuskimi, niemieckimi, angielskimi (croissanty, quiche - pizza francuska, berliński keks, brotchen, precelki, czekolady, brownie) w wybranych klasach uczniowie ćwiczyli: j. włoski (z p. A. Łobaczewskim), j. francuski (z p. I. Filar), sentencje łacińskie (z p. M. Szymczak) oraz podstawowe zwroty w j. ukraińskim (z uczennicą
2 ELP V. Nykolyn). Nie zabrakło też quizu nt. języków, łamańców językowych i wystawy dotyczącej tego wydarzenia.
Całość przygotowały p. Iwona Filar i p. Magda Cicha.
WOJSKOWY DZIEŃ SZKOLENIOWY - WRZESIEŃ 2020
Już we wrześniu nasi kadeci z Certyfikowanych Wojskowych Klas Mundurowych mogli kolejny raz szkolić się w ramach wojskowego dnia szkoleniowego. Okazja była wyjątkowa ponieważ było to pierwsze szkolenie praktyczne dla rozpoczynających udział w IV edycji programu MON naszych mechaników i logistyków z klas 3. Także kontynuujący szkolenie uczniowie klas 4 (III edycji) powrócili do szkolenia w formie stacjonarnej, które z uwagi na sytuację związaną z Covid-19 nie mogło odbywać się wiosną. Nasi kadeci podzielni na dwie grupy przebywali na terenie JW – 5 Kresowego Batalionu Saperów w Krośnie Odrzańśkim, oraz na strzelnicy garnizonowej w Łochowicach. Ćwiczone były zagadnienia m. in. musztra, normy sprawnościowe, budowa broni, wyposażenie indywidualne, szkolenie medyczne, łączność, oraz elementy walki wręcz. Kolejna WDSz w listopadzie.
LEKCJA KREATYWNOŚCI NA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI.
Jak zbudować wieże z makaronu i pianek marshmallows? Czy jest to łatwe zadanie? Na to pytanie starali się odpowiedzieć uczniowie klas drugich, którzy na lekcji z podstaw przedsiębiorczości wykazując się dobrą organizacją, planowaniem, komunikacją interpersonalną oraz kreatywnością starali się skonstruować jak najwyższe budowle. Początkowo wydawało się, że jest to zadanie proste i łatwe do wykonania. W trakcie pracy okazało się jednak inaczej, o wiele trudniej. Jednak pomysłowość uczniów i działania metodą prób i błędów wzięły górę nad przyciąganiem ziemskim… Bo makaron do spaghetti łączony piankami, nie pozwalał na postawienie go i utrzymanie w pionowej pozycji. Dlatego często wieże chyliły się ku ziemi, ale młodzi konstruktorzy wspierali je taśmą klejącą i sznurkami.
I nadchodził upragniony moment mierzenia 30s wytrzymałości stania wieży w pozycji pionowej… Napięcie i emocje sięgały zenitu. A budowle stały. I było satysfakcjonująco, bo najwyższe wieże miały ponad 130 cm.
Lekcja była inna niż wszystkie, ale udowodniła, że uczniowie potrafią „ uczyć się – bawiąc”.
Roma Rypson-Goluda