Nasi elektrycy mają uprawnienia!
12 kwietna 2016r. 17 uczniów z klas 4TEM oraz 3TEG ( technik elektryk), przystąpiło do egzaminu na świadectwo kwalifikacyjne elektryka.
Egzamin odbył się przed Państwową Komisją Kwalifikacyjną powoływaną przez Ministra Gospodarki.
Wszyscy uczniowie zaliczyli egzamin pozytywnie. Uzyskali prawo do samodzielnego wykonywania prac na stanowisku eksploatacji w zakresie obsługi, konserwacji, remontów i montażu urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1kV.
GRATULUJEMY .
XXIX Ogólnopolski Konkurs Geologiczny
W dniach 13-15 kwietnia 2016r. w Warszawie odbył się
XXIX Ogólnopolski Konkurs Geologiczny,
tematem przewodnim bieżącej edycji brzmiał:
„ Od wiercenia do wieżowca. Geologia w budownictwie”
Z naszej szkoły w konkursie wzięli udział: Katarzyna Witkiewicz z klasy IV TG oraz Michalina Ceglewska i Kacper Milczarek z klasy III TEG
Uczestnicy konkursu musieli wykazać się obszerną wiedzą i umiejętnościami z zakresu geofizyki, prawa geologicznego, geologii inżynierskiej, wiertnictwa.
Nasz zespół walczył dzielnie zajmując drużynowo trzecie miejsce w Polsce. W zawodach indywidualnych indeksy na wyższe uczelnie wywalczyły Michalina Ceglewska i Katarzyna Witkiewicz.
Organizatorzy zapewnili uczestnikom dodatkowe atrakcje, między innymi zwiedzanie stolicy, warszawskiego ZOO oraz wizytę w Centrum Nauki Kopernik.
Klub gier planszowych „Farma edukacyjna”
Biblioteka Zespołu Szkół Technicznych wychodzi do swoich czytelników z nowa ofertą. Udało się nawiązać współpracę z firmą Granna, która wyposażyła bibliotekę w gry planszowe; posiadamy:
– „KTO POZMYWA”
– „MAFIA”
– „SUPER FARMER”
oraz szachy, które mogą służyć do gry w warcaby:)
Każda gra planszowa jest zabawą, a zarazem rodzajem walki prowadzonej według ustalonych wcześniej reguł i zasad. Oprócz tego, że jest świetnym sposobem na aktywne spędzanie czasu wolnego, to jest także doskonałą okazją do rozwijania myślenia, wyobraźni, kształtuje charakter młodego człowieka. Poprzez właściwy dobór zasad gry możemy rozwijać cechy osobowości i intelektu młodego człowieka. Uczestnictwo w grze jest doskonałą lekcją nauki współdziałania w zespole, sprzyja kształtowaniu pożądanych cech charakteru, panowania nad sobą, wytrwałego dążenia do celu, nie zrażania się przejściowymi niepowodzeniami i szukaniem sposobu na pokonywanie trudności.
Jeżeli posiadacie w domu gry planszowe, z których nie będziecie korzystać, a są one kompletne to chętnie przyjmiemy je na stan biblioteki, bo zainteresowanie tego typu rozrywką w szkole zaczyna rosnąć. Tym sposobem chętni będą mieli możliwość urozmaicenia sobie czasu wolnego.
Z góry dziękujemy
Sylwia Wiśniewska i Ewa Michalak