Kwitną już kasztany…
…a to oczywiście oznacza, że nadszedł czas matury. W czwartek, 4 maja punktualnie o godzinie 8:38 pięćdziesięcioro sześcioro absolwentów ZST rozpoczęło procedurę losowania miejsc, przystępując do egzaminu maturalnego z języka polskiego. Są różne sposoby na zdanie, najlepszym z nich jest oczywiście solidna nauka. Jednak na wszelki wypadek szacowna komisja w osobie p. Beaty Poleszak rozdała wszystkim kopniaki na szczęście. Oto krótka fotorelacja z tego wydarzenia.
¡Hasta la vista, klasy czwarte!
Cztery lata minęły w oka mgnieniu. Wydaje się, jakbyście dopiero co przyszli złożyć dokumenty do pierwszej klasy, a już nadszedł dzień pożegnania. I mimo że droga nie zawsze była usłana różami, to chętnie będziemy wracać myślami do chwil spędzonych razem.
To był nie tylko czas nauki, ale także wspólne wyjazdy, szkolne imprezy, konkursy i zawody, egzaminy i olimpiady, przyjaźnie, radości i smutki. Nie wszyscy dotrwali do końca – część
z Was postanowiła pójść inną drogą. Jednak wszyscy zajmowaliście ważne miejsce w murach naszej szkoły, tworząc jej niepowtarzalny klimat. Więc jeszcze tylko parę słów na zakończenie, nagrody za wybitne osiągnięcia, kilka zdjęć, kwiaty - i czas się pożegnać.
Mamy nadzieję, że jesteście dobrze przygotowani do dalszej drogi. Przed Wami egzaminy maturalne, studia, praca, zakładanie rodziny. I może gdzieś pośród tego znajdziecie moment, by nas odwiedzić, podzielić się swoimi przeżyciami, lub choćby ciepło wspomnieć lata spędzone w Koperniku. Życzymy zatem mądrych wyborów życiowych, harmonii w każdej dziedzinie życia i jak najwięcej radosnych chwil. Powodzenia!
Wychowawcy klas czwartych
Lekcja języka polskiego z aktorami z Teatru Lubuskiego
Bohater przygotowywanego obecnie w Lubuskim Teatrze monodramu „Być jak Młody W.”, pożycza zawołanie z tekstu utworu zespołu Voo Voo i „buduje Wielką Flotę Zjednoczonych Sił”. Zaproszenie do dołączenia otrzymują od twórców spektaklu zielonogórskie szkoły.
I tak oto klasa II TLWA na lekcji języka polskiego z p. Ines Fronczyk spotkała się z artystami z naszego teatru. Młodzież miała okazję swobodnej rozmowy o tytułowym bohaterze epistolarnej powieści J. W. Goethego. Dyskusja dotyczyła konfrontacji ze stereotypowym spojrzeniem na tę postać i ukazaniem go jako buntownika, któremu blisko do muzyków rockowych z tzw. klubu 27 (Klub 27 (ang. Forever 27 Club, Club 27 lub 27 Club) – w kulturze masowej termin określający znanych muzyków z gatunku rocka, bluesa i R&B, którzy z różnych przyczyn zmarli w wieku 27 lat. Wielu popularnych artystów – m.in. Jimi Hendrix, Janis Joplin, Jim Morrison, Kurt Cobain i Amy Winehouse – zmarło w tym samym wieku, co wywołało przekonanie, że przedwczesna śmierć muzyków w wieku 27 lat to swego rodzaju fatum). Uczniowie mieli także okazję do wysłuchania fragmentu monodramu pt: „Być jak Młody W.”.
Dziękujemy za spotkanie z Jamesem Malckolmem – odtwórcą postaci Wertera, Mariuszem Babickim – reżyserem spektaklu i Emilią Adamiszyn, która zaprosiła nas do tego projektu. Otrzymaliśmy także playlistę z utworami muzycznymi i przesłaniem Młodego W.
Klasa II TLWA wraz z opiekunem otrzymała zaproszenie na próbę generalną spektaklu „Być jak Młody W”, za które serdecznie dziękuje.