Zespół Szkół Technicznych - Technikum nr 4
im. Mikołaja Kopernika w Zielonej Górze
Współpraca z przemysłem
Falubaz, Lumel, LfC, PGNiG

Szybki wybór

  • DZIENNIK ELEKTRONICZNY
    • Instrukcja logowania
    • Nowy Vulcan
  • PLAN
  • ZASTĘPSTWA
  • REKRUTACJA

MENU GŁÓWNE

  • START
  • KONTAKT
  • EGZAMIN ZAWODOWY
  • MATURA
  • GALERIA
  • HISTORIA
  • RODO
  • BIP
  • FAQ

KIERUNKI KSZTAŁCENIA

  • MECHANIK LOTNICZY
  • ELEKTRYK
  • AUTOMATYK
  • LOGISTYK
  • MECHANIK

DOKUMENTY SZKOLNE

  • ORGANIZACJA PRACY SZKOŁY
  • STATUT
  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
  • OCENIANIE WEWNĄTRZSZKOLNE
  • WZORY DOKUMENTÓW

PROJEKTY

  • CZAS NA ZAWODOWCÓW
  • MODERNIZACJA KSZTACENIA ZAWODOWEGO
  • ERASMUS +

Z WIZYTĄ W STOLICY DOLNEGO ŚLĄSKA – WROCŁAWIU

Pod koniec maja br. uczniowie z klas II LA, III LAG, III ELG, II TM, III LAP wraz z opiekunkami p. Ines Fronczyk-Zelisko, p, Ewą Michalak, p. Elwirą Wasielewską i p. Sylwią Wiśniewską odwiedzili miasto słynące z ogromnej ilości mostów. Według danych sprzed II wojny światowej w ówczesnym Wrocławiu było 303 mosty, dzisiaj jest sto mostów. Pierwszym punktem wycieczki był malowniczy Stary Rynek, który słynie z około 60 kolorowych kamienic. Pośrodku stoi imponujący rozmiarami trójnawowy gotycki ratusz z charakterystyczną, wznoszącą się na 66 metrów wieżą i ceramicznym szczytem, najpiękniejszy przykład świeckiego budownictwa Wrocławia z okresu późnego średniowiecza. Rynek zrobił ogromne wrażenie na uczniach, nie tylko ze względu na architekturę, ale także na tętniące od samego rana życie. Będąc we Wrocławiu nie można odwiedzić magicznego miejsca, którym jest najstarsza zabytkowa dzielnica Wrocławia tzw. Ostrów Tumski. Tutaj uczniowie mogli wysłuchać wiadomości od przewodnika na temat wspaniałych kościołów znajdujących się w tym miejscu. Najważniejszą budowlą Ostrowa jest katedra pw. św. Jana Chrzciciela, a jej istotnym elementem są piękne barokowe kaplice. Ciekawostką jest, że przez 306 lat Ostrów Tumski dawał schronienie przestępcom - na jego terenie sąd miejski nie mógł ścigać przestępców. Każdy, kto złamał prawo świeckie, znajdował azyl na wyspie. W związku z tym często ten fakt wykorzystywano. To miejsce zachwyciło nie tylko zwiedzających, ale i naszego papieża Jana Pawła II, który dwukrotnie odwiedził to miejsce.  Kolejny przystanek to bardzo nowoczesny budynek przyciągający osoby zainteresowane wodą. Hydropolis, bo o nim mowa, to centrum wiedzy o wodzie. Przy pomocy technik multimedialnych, modeli, replik pokazano wodę z wielu różnych perspektyw. Podczas zwiedzania można było dowiedzieć się wielu ważnych rzeczy,  poznać ciekawostki na temat przełomowych odkryć podwodnego świata, natury wody i sposobu jej wykorzystania przez człowieka. W Hydropolis uczniowie mogli wysłuchać krótkiej prezentacji na temat pochodzenia wody i jej obecności we Wszechświecie, a także zapoznać się znajdującymi się w obiekcie modelami statków, łodzi i innych konstrukcji, a także stworów zamieszkujących głębokie morza i oceany. Wrażenie zrobiły eksponaty, które można było nie tylko zobaczyć, ale i dotknąć, czy też o nich przeczytać z interaktywnej tablicy. Podczas  zwiedzania Hydropolis cały czas słychać odgłosy wody: płynące strumienie, burzę, deszcz, szum fal na rajskiej plaży. To miejsce jest obowiązkową pozycją wśród atrakcji Wrocławia. Po tylu zdobytych wiadomościach nadszedł czas na zasłużony posiłek i chwilę wytchnienia. Ale nie był to długi odpoczynek, bo na uczestników wycieczki czekała następna atrakcja, czyli  wrocławskie zoo z największym oceanarium w Polsce, zwane Afrikarium. Tutaj uczniowie i opiekunowie mogli zobaczyć mieszkańców Afryki. Ten wspaniały świat „Czarnego Lądu” zachwyca swoją różnorodnością, bogactwem barw, gatunków zwierząt i innych ciekawych stworzeń. Ogromne wrażenie na uczniach zrobił podwodny  świat Morza Czerwonego  i mieszkańców jego plaż oraz rafy koralowej. Nie zabrakło innych zwierząt: hipopotamy, pingwiny, kotiki to tylko nieliczne z nich. Po zwiedzeniu tego wspaniałego miejsca, dającego namiastkę egzotyki, uczestnicy wycieczki odwiedzali pozostałych mieszkańców wrocławskiego zoo, przyglądając się pięknym panterom, dumnym lwom, czy harcującym małpom. Po atrakcjach tego wyczerpującego dnia uczniowie i opiekunowie, pełni wrażeń i nowych doznań, wrócili do domów, aby móc zacząć przygotowania do kolejnej przygody. Organizatorem wycieczki była p. Elwira Wasielewska, która wykorzystała możliwości dofinansowania z programu „Poznaj Polskę” z Ministerstwa Edukacji i Nauki.

OBÓZ WOJSKOWY 2022r.

W dniach 6-10 czerwca 22 uczniów z Zespołu Szkół Technicznych im. Mikołaja Kopernika wzięło udział w zaplanowanym pięciodniowym obozie szkoleniowym w warunkach poligonowych, który został zrealizowany na terenie wojskowej jednostki patronackiej w 5 Kresowy Batalion Saperów w Krośnie Odrzańskim. 
Niniejszy obóz jest obowiązkowy dla uczniów naszej szkoły, którzy wybrali profil wojskowy gdyż szkoła uczestniczy programie Ministerstwo Obrony Narodowej pn. „Certyfikowane Wojskowe Klasy Mundurowe”. Projekt ma formę zajęć teoretycznych (dodatkowe godziny lekcyjne z przedmiotu „Edukacja Wojskowa”) oraz praktycznych w ramach „wojskowych dni szkoleniowych” odbywających się raz w miesiącu oraz wspomnianego pięciodniowego obozu poligonowego. Praktyka odbywają się przy wsparciu tzw. patronackich jednostek wojskowych i instytucji podległych MON. W przypadku ZST jest to 5 Kresowy Batalion Saperów w Krośnie Odrzańskim.
Szkoły o profilu wojskowym jako innowacji pedagogicznej cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Możliwość tworzenia CWKM (Certyfikowane Wojskowe Klasy Mundurowe), które są stopniowo wygaszane oraz OPW (Oddziały Przygotowania Wojskowego) jako rozwiązanie systemowe, stanowią wyjście naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom społecznym a ponadto zwiększają upowszechnianie edukacji w zakresie obronności Państwa. Rezultatem owych programów jest zwiększenie rezerw osobowych Sił Zbrojnych oraz ochotników w Wojska Obrony Terytorialnej.
Nasi Absolwenci po ukończeniu i pozytywnym zdaniu egzaminów z edukacji wojskowej mogą liczyć na:
  • odbycie skróconej służby przygotowawczej dla ochotników, kończącej się złożeniem przysięgi wojskowej i przeniesieniem do rezerwy,
  • preferencje w trakcie naboru do Wojsk Obrony Terytorialnej oraz innych rodzajów służby wojskowej,
  • przyjęcie na studia wojskowe na preferencyjnych warunkach- dodatkowe punkty rankingowe w czasie rozmów kwalifikacyjnych,
  • stałe konsultacje (już w czasie realizacji nauki) przedstawicieli Wojskowych Komend Uzupełnień (Wojskowe Centrum Rekrutacji) w zakresie przyjęcia do służby wojskowej oraz wskazywania możliwości podjęcia służby adekwatnych do potrzeb Sił Zbrojnych i uwarunkowań kandydata.
Część naszych absolwentów wybrało właśnie wojskową karierę zawodową jako swoją przyszłość Z tego miejsca życzymy im samych sukcesów oraz awansów i wielu na pagonach.
Niedługo koniec roku szkolnego 2021/2022 i wakacje. Dla części osób jest to czas na odpoczynek a dla innych czas na podjęcie decyzji o wyborze szkoły średniej. Zapraszamy do wybrania naszej palcówki o profilu innowacji wojskowej. 
Do zobaczenia 
Koordynatorzy Klas Wojskowych ZST

PODSUMOWANIE PROJEKTU SZKOLNEGO; HISTORIA TRANSPORTU

"Cel podróży to nie miejsce do którego zmierzasz, a nowa perspektywa z jaką patrzysz na świat.“( Henry Miller )

Szkoła, to przestrzeń dla wiedzy i umiejętności. Zamykając jej drzwi, dzięki odbytej podróży zyskujemy nową perspektywę siebie i świata. W II semestrze 2021/2022 r Logistycy zaproponowali uczniom naszej szkoły konkurs, na model środka transportu przyszłości. Ogłoszony konkurs to jeden z elementów realizowanego projektu; „Historia transportu”. Uczniowie ruszyli w podróż własnej wyobraźni. Przedstawiamy dwie wyróżnione prace;

I Wyróżnienie otrzymują uczniowie klasy 3 MP – Dominik Pobol i Roch Kowalczyk, za projekt kapsuły typu – Hyperloop – PACIONG 3000. Zaproponowany środek transportu łączy w sobie zalety pociągu i samolotu. Mamy rurę, w której obniżamy ciśnienie, dzięki temu redukujemy znacząco opór powietrza. Wewnątrz rury umieszczamy pojazd wykorzystujący lewitację magnetyczną oraz w pełni elektryczny silnik, dzięki któremu porusza się przy bardzo małym zużyciu energii, cicho, ekologicznie i bardzo szybko.

II Wyróżnienie otrzymują uczniowie klasy 3 LAG – Klaudia Polakowska i Wojciech Jagiełło, za projekt kapsuły teleportacyjnej. Wyróżnieni swoimi pomysłami pokazali, że nie tylko potrafimy dziś pokonywać ograniczenia w prędkości poruszania się, ale także ograniczenia naszej wyobraźni.

Oba modele wykonano z materiałów uzyskanych w drodze recyklingu, podkreślając potrzebę naszego ekologicznego podejścia do przyszłości transportu oraz naszej egzystencji.

 

Jeszcze raz gratulujemy wyróżnionym. Logistycy

 

 

 

Więcej artykułów…

  1. II ETAP KONKURSU PLASTYCZNEGO
  2. 62. rocznica Wydarzeń Zielonogórskich
  3. DRUGI DZIEŃ OTWARTY W ZST

Strona 106 z 399

  • start
  • poprz.
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • nast.
  • koniec

DLA UCZNIÓW

  • RZECZNIK UCZNIA
  • SAMORZĄD UCZNIÓW
  • DYŻUR NAUCZYCIELSKI
  • PODRĘCZNIKI
  • PRAKTYKI ZAWODOWE
  • EGZAMINY POPRAWKOWE
  • UBEZPIECZENIE
  • DNI WOLNE
  • KOŁA ZAINTERESOWAŃ
  • KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO

POMOC I WSPARCIE

  • PEDAGOG SZKOLNY
  • PSYCHOLOG SZKOLNY
  • POMOC PSYCHOLOGICZNO -PEDAGOGICZNA
  • POMOC MATERIALNA
  • POMOCNIK RODZICA
  • POMOCNIK UCZNIA
  • ANKIETY

DLA RODZICÓW

  • SPOTKANIA Z RODZICAMI
  • RADA RODZICÓW
  • WYCHOWAWCY KLAS

PARTNERZY

Idź do strony
align-items: center;   Logo  
Powered by Joomla!. Joomla Templates - Joomla-Monster.com | Distributed by SiteGround Web Hosting Valid XHTML and CSS

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...