KLASY WOJSKOWE Z WIZYTĄ W SEJMIE

06 listopada 2017 r. klasy: II TLWB i III TLWA z opiekunkami: p. Ines Fronczyk i p. Beatą Jóźwiak wyruszyły na wycieczkę do Warszawy. Okazja była niezwykła – Poseł na Sejm RP Artur Zasada zaprosił uczniów naszej szkoły do  zwiedzania budynku Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej. Przed wejściem do Sejmu czekała asystentka posła Artura Zasady, Pani Katarzyna Kaczmarek, która przywitała bardzo serdecznie wszystkich przybyłych gości. Sprawnie i szybko przeprowadziła nas przez zawiłości formalne i wkrótce oczekująca na nas pani przewodnik mogła oprowadzać nas po salach obrad i innych pomieszczeniach sejmowych, opowiadając o pracy posłów. Jednym z punktów wycieczki było zwiedzanie holu głównego, w którym znajduje się tablica upamiętniająca posłów II Rzeczypospolitej, którzy zginęli w czasie II wojny światowej i tablica poświęcona ofiarom katastrofy smoleńskiej. Mieliśmy  także okazję obejrzeć makietę wszystkich zabudowań sejmowych i gablotę z laskami marszałkowskimi. Następnie przeszliśmy na galerię sejmową i tam spotkaliśmy się z posłem Arturem Zasadą, który ciekawie opowiadał o swojej pracy i odpowiadał na zadawane przez nas pytania. Zwieńczeniem wizyty w Sejmie był wspólny obiad w jadalni sejmowej, na który zostaliśmy zaproszeni. Po takiej porcji wrażeń i zrobieniu pamiątkowego zdjęcia z Panem Arturem Zasadą, wyruszyliśmy w dalszą podróż. Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy i które zrobiło na nas ogromne wrażenie było Muzeum Powstania Warszawskiego. Nie sposób wyrazić emocji towarzyszących nam podczas tej wizyty. To miejsce pełne tragicznych wspomnień, które na długo pozostaną w naszej pamięci. Ten dzień pełen wrażeń zakończyliśmy spacerem po Starym Mieście, przyglądając się tętniącemu życiem miastu i najpopularniejszym miejscom. Byliśmy na  Rynku Starego Miasta, gdzie obecnie stoi pomnik warszawskiej Syrenki dłuta Konstantego Hegla i na placu Zamkowym z Zamkiem Królewskim i kolumną Zygmunta. Stamtąd rozlega się wspaniały widok na podświetlony Stadion Narodowy. Zmęczeni, ale i usatysfakcjonowani zakończyliśmy nasz pobyt w stolicy i  pod wieczór wyruszyliśmy w drogę powrotną.
To był wyjątkowy dzień. Jeszcze raz składamy serdeczne podziękowania Panu Arturowi Zasadzie – Posłowi na Sejm RP za możliwość zobaczenia Sejmu „od środka”, wspólny obiad i możliwość zwiedzenia Warszawy.